Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 269 913 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Zdjęcia w galeriach.


TRZYMAJ FORMĘ

Program „Trzymaj formę" współorganizowany jest przez Główny Inspektorat Sanitarny oraz Stowarzyszenie „Polska Federacja Producentów Żywności” 

Celem programu "Trzymaj formę!" jest edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety. W naszej szkole programem tym objęta jest klasa 5, ale oczywiście wszyscy musimy pamiętać o zasadach zdrowego stylu życia. W ramach programu będą odbywały się  różne konkursy i zajęcia przypominające o tym, aby żyć zdrowo!!!

10 ZASAD ZDROWEGO ODŻYWIANIA

1. Spożywaj różnorodne pokarmy
2. Opieraj swoje posiłki o jedzenie bogate w węglowodany
3. Spożywaj więcej owoców i warzyw
4. Utrzymuj prawidłową wagę ciała i zachowaj dobre samopoczucie
5. Jedz umiarkowanie, porcje zredukuj - nie eliminuj jedzenia
6. Spożywaj posiłki regularnie
7. Pij duże ilości płynów
8. Zacznij teraz i wprowadzaj zmiany stopniowo
9. Zapamiętaj! Nie ma "dobrego" lub "złego" jedzenia jest tylko dobra lub zła dieta
10. Ruszaj się

 

PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWIENIA



 

1. Produkty zbożowe powinny znajdować się na naszym stole 5-6 razy w ciągu dnia. Produkty te są źródłem węglowodanów złożonych, białka, witamin z grupy B, składników mineralnych oraz błonnika. Powinniśmy spożywać codziennie pieczywo i ryż, grube kasze oraz produkty z całego ziarna. Ziemniaki są dobrym źródłem skrobi i witaminy C.
2. Warzywa i owoce powinny być spożywane 3-5 razy w ciągu dnia, najlepiej do każdego posiłku.
3. Mleko i przetwory mleczne powinniśmy spożywać w ciągu dnia w ilości 3-4 porcji. Mleko i jego przetwory są przede wszystkim dobrym źródłem wapnia i białka pełnowartościowego i witamin B2, A i D.
4. Mięso, drób, wędliny, ryby, jaja oraz rośliny strączkowe w ciągu dnia należy spożywać 1-2 razy. Produkty pochodzenia zwierzęcego są dobrym źródłem pełnowartościowego białka, witamin z grupy B, składników mineralnych oraz tłuszczu. Jaja i ryby dodatkowo są źródłem witaminy A. Produkty pochodzenia roślinnego są źródłem białka (roślinnego), składników mineralnych, witamin z grupy B oraz błonnika.
5. Tłuszczów powinniśmy spożywać 2 porcje w ciągu dnia. Masła są źródłem witamin A i D, a oleje witaminy E oraz niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych

(źródło materiały "Trzymaj formę")

Więcej informacji można znaleźć klikając odnośnik :    TRZYMAJ FORMĘ


Podziel się
oceń
0
0

Zdjęcia w galeriach.


piątek, 20 października 2017

Licznik odwiedzin:  45 101  

Kalendarz

« październik »
pn wt śr cz pt sb nd
      01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

NASZ PATRON

"Zastał Polskę drewnianą, zostawił murowaną"

zamieszczonych materiałów prosimy
nie kopiować bez zgody autora
dziękujemy!

Statystyki

Odwiedziny: 45101

Lubię to